Samsung merge din rău în mai rău pe cea mai importantă piață de mobile
Că Samsung nu e cea mai populară marcă de telefoane din China nu este lucru nou. Dar cam cât de slab se situează brandul sud-corean pe cea mai importantă piață mobile din lume?
Cifrele sunt de-a dreptul tragice, iar compania merge din ce în ce mai rău. Atât de rău încât au ajuns de la 20% cotă de piață în 2014, lider fiind la vremea respectivă, la 3,3% în primul sfert al anului 2017. Doar 3,3 milioane de unități au vândut cei de la Samsung în China în acest an. De partea cealaltă, branduri precum Huawei, Oppo sau Vivo dețin controlul absolut, situându-se la ani lumină distanță față de sud-coreeni. De asemenea, scăderea pe piață a Samsung față de aceeași perioadă din 2016 este și ea relevantă. De la 8,6% la 3,3%.
Huawei se situează la 19,7% cotă de piață, fiind urmată de Oppo cu 17,5% și Vivo cu 17,1%. Acest lucru se datorează în principal faptului că brandurile locale sunt mult mai prezente în magazinele de familie și generaliste, pe când Samsung se bazează pe magazinele de profil tehnologic. La scurtă distanță de cele trei nume locale vine Xiaomi care are o campanie de marketing ușor diferită, accentul punându-se pe vânzările și publicitatea online, notează Phonearena.com.
Telefoanele Oppo sunt puse în vânzare în aproximativ 240.000 de magazine locale de electronice, iar cele de la Vivo în jumătate din acest număr. Am vorbit de Samsung până acum, dar nici Apple n-o duce prea bine. Având în vedere cifrele de mai sus, este greu să concureze cu doar câteva zeci de Apple Stores. Însă piața asiatică nu e neapărat o țintă importantă pentru gigantul din Cupertino, acesta înțelegând că este foarte greu să concureze acolo.